26 Kasım 2010 Cuma

Ayak Yapılışı 1

Çoğu kişinin korkulu rüyasıdır ayak yapımı. (ben bu çoğunluğun içindeyim) Hele bir de amigurumi yapımına yeni başladıysanız, bu işi ilerletmiş kişilerin ördüğü oyuncaklara bakar, o süslü püslü ayakkabılara hayran kalır durursunuz.

Ama ben azimliyim!

Sadece bakmakla kalmayacağım. İnternette araştırmalarım sürüyor. Yeni ayak ve ayakkabı modelleri buldukça burada paylaşacağım. Hemen ilki ile ayak yapımına bir girizgah yapalım bakalım :)

sık iğne için SC, Arttırma için INC, Azaltma için DEC kısaltmalarını kullandım. Kolay gelsin.

8 zincir çekin
1.sıra; 2. ilmekten başlayarak 6 SC, sonraki ilmeğin içine 3 SC, zincirin diğer tarafına geçiyoruz. 6 SC, INC [17]
2.sıra; INC, 6 SC, INC*3 defa, 6 SC, INC [22]
3.sıra; INC, 7 SC, (INC, SC)* 2 defa, INC, 6 SC, INC, SC, INC [28]

Bu 3 sıra bittiğinde örgünüzün görünümü bu şekilde olacak




4-6.sıra; değişiklik yok. Olduğu gibi örüyoruz. [28]

Örgümüz şimdi bu şekilde;




7.sıra; 6 SC, DEC* 8 defa, 6 SC [20]

8.sıra; 6 SC, DEC* 4 defa, 6 SC [16]

İşte bu kadar! İçini de güzelce dolduruyoruz ki şekli ortaya çıksın.

13 yorum:

yaseminkale dedi ki...

işte buuu:))) emeğine sağlık cnm:)

Özge Filiz Karabulut dedi ki...

Çoookk teşekkür ederim :)

Özge Filiz Karabulut dedi ki...

Ayakla ilgili paylaşımlarım sürecek. İşinize yaramasına sevindim.

Hayal Arkadaşlarım dedi ki...

Filizcim paylaşım için teşekkürler.

Nazan dedi ki...

Çok yararlı bir paylaşım, emeğine sağlık Dilek..

nevali dedi ki...

ayyy ilk ayak yapışım aklıma geldi,uğraş uğraş sonunda bulmuşdum söke söke nasıl yapıldığını:)saol arkadaşım ellerine sağlık.

Özge Filiz Karabulut dedi ki...

Ben teşekkür ederim Dilek hanım.

Nazan hanım umarım işinize yaramıştır. İsmimi karıştırdınız sanırım :)

Sevgili sirin, bu konuyla ilgili sıkıntıyı gördüğüm için yardımcı olmak istedim. Faydalı olabildiysem ne mutlu bana...

Unknown dedi ki...

Allah razı olsun cok sagol

Hayatta hersey kismet dedi ki...

Allah razi olsun.sabahtan beri beceremedim kafayi yemek uzereydim

Unknown dedi ki...

INC 17 ne demek ya yapamıyprum çıldıracam yardım edin lütgen yapıvereyimmm :(

spontane dedi ki...

BENİM BU TARİFLERDE ANLAMADIĞIM KISIM: 2. ZİNCİRDEN BAŞLADIĞIMIZ İÇİN ORDA BİR ZİNCİRLİK ÇIKINTI OLUYOR. 2. SIRAYA GEÇTİĞİMİZDE ONUN NERESİNE BATIYORUZ? CC DE YAZMIYOR HİÇ BİR TARİFTE? SİZİN TARİFİNİZDE 1. SIRA=17 SIKİĞNE. PEKİ BU 17 NİN İÇİNE DAHİL Mİ BAŞLANGIÇTAKİ ZİNCİR? UMARIM ANLATABİLMİŞİMDİR. DEFALARCA SÖKÜP ÖRDÜM AMA HALA BAŞARAMADIM. :( CEVAP VERİRSENİZ ÇOK SEVİNİRİM.

Unknown dedi ki...

INC YAZDIGINDA ILMEK ARTIRACAKSINIZ.PARANTEZ ICINDE 17 O SIRADAKI TOPLAM ILMEK SAYISINI BELIRLIYOR.

Unknown dedi ki...

İşte bu noktada hiç açıklama olmuyor ve söküyorum bi şeyler doğru gitmeyip bozulmaya başlıyor ben kendi kafama göre teknik bulacağım. O kadar araştırdım bulamadım doğru olanı